\\
Koszyk: 0,00 zł
Koszyk jest pusty
Karta podarunkowa Jammas
KARTKA Z KALENDARZA

111 w.II - gra IPN - Alarm dla Warszawy

SGiG000220
Producent: IPN
Kod producenta: 9788376296197
Waga: 0.45 kg
Dostępność:
szt.
38,00 zł

„111” jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę.

Poznaj jedne z ważniejszych wydarzeń historycznych dla Polski.

Edukacja połączoną z zabawą


Poznaj historię Polskich bohaterów wojennych
Poznaj strategię powietrzną i wciel się w przywódcę sił powietrznych
Poznaj modele wojennych samolotów

Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.

Karty produktowe do gry Kolejka IPN

Pudełko zawiera:

– planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej
– 9 dwustronnych żetonów z samolotami
– 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej
– 3 żetony maskujące
– 3 kości strzału
– 1 wskaźnik zużycia paliwa
– 10 znaczników strzału
– broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym

Poznaj bohaterów:




Cel gry:


Każdy z graczy ma inny cel. Lufwaffe ma zbombardować Warszawę. Aby to osiągnąć, jeden z niemieckich bombowców musi znaleźć się na polu oznaczającym Warszawę. Celem polskiego lotnictwa jest niedopuszczenie ataku bombardowania, które można powstrzymać przez zestrzelenie bombowców lub niedopuszczenie do ich przelotu nad Warszawą przez 8 tur.

Rozgrywka:


Pełna rozgrywka obejmuje dwie partie: mecz i rewanż. Po pierwszej kolejce gracze zmieniają się stronami konfliktu. Każda rozgrywka podzielona jest na tury. Kolejne tury, od 1 do 8, zaznacza się przesuwając w lewo wskaźnik paliwa widoczny w rogu planszy. Tura ma sześć faz (zanim dojdzie do pierwszego powietrznego starcia, rozgrywa się tylko fazy 1, 3, 4 i 6).
1. Ruch myśliwców Lufwaffe
2. Strzały myśliwców i bombowców Lufwaffe
3. Ruch bombowców
4. Ruch polskich myśliwców
5. Strzał polskich myśliwców i artylerii powietrznej
6. Przesuniecie znacznika zużycia paliwa.

 

Karty produktowe do gry Kolejka IPN

 

Koniec gry:

- partia kończy się wygraną Lufwaffe, jeżeli któryś z bombowców zaatakuje Warszawę.
- partia kończy się wygraną Polaków, gdy uda zestrzelić się oba bombowce.
- partia kończy się wygraną Polaków, także wtedy gdy uda się przez osiem tur nie dopuścić bombowców na pole Warszawy.


Karty produktowe do gry Kolejka IPN



Opakowania prezentowe - StrefaGiG.pl